Vad är ett besökssystem?
Ett besökssystem, även kallat besökshanteringssystem, är ett digitalt verktyg som hjälper dig och ditt företag att ta emot, registrera och hantera besökare. Systemet bidrar till ökad säkerhet, bättre flöde och underlättar administrationen. Kontakta oss för att välja ett system som passar dig.
Vilka funktioner ingår i vårt besökssystem?
Här listar vi funktionerna som ingår i vårt system.
Automatiska notiser
Få automatiska notiser när en besökare anmäler sig, så att besöksmottagaren kan förbereda sig.
Besöksbrickor
Skriva ut besöksbrickor i förväg för större evenemang.
Föranmäla besök
Föranmäla besök enkelt, både via kalender och genom import av excelfiler.
Information i realtid
Samla in information i realtid om alla besökare, inklusive namn, ankomsttid och vem de ska besöka.
Integration
Integrera besökssystemet med passersystem (tillval) för att ge besökare tillfällig behörighet.
Parkeringstillstånd
Hantera parkeringstillstånd digitalt och generera automatiskt rapporter för p-vakter.
Rapporter
Ta fram rapporter om besöksflöden och belastning på receptionen.
Utrymningslistor
Skapa utrymningslistor i mobilen, så att ni vid en nödsituation snabbt kan se vilka besökare som finns i byggnaden.
Fördelar med ett besökssystem
Ökad säkerhet: Ni vet alltid vem som är i era lokaler och när de kommer och går.
Bättre kontroll: Ni kan styra vem som har tillträde till olika områden och när.
Effektivisera besökshanteringen: Ni slipper manuell hantering av besöksinformation och parkeringstillstånd.
Förbättrad service: Ni kan ge era besökare ett professionellt och effektivt mottagande.
Automatiserat besökssystem: Besökaren kan på ett enkelt sätt registrera och checka ut sig själv.
Frågar & svar om besökssystem
Här hittar du svar på vanliga frågor om besökssystem.
Besökshantering är processen att ta emot besökare och anställda till företagets lokaler samt att hantera närvaron. Viktiga delar av besökshanteringen är: besökarinloggning, registrering eller in- och utcheckning.
Genom att implementera ett besökssystem säkerställer du säkerheten för dina besökare, anställda och lokaler. Systemet effektiviserar verksamheten genom att anställda vet vad som pågår på arbetsplatsen och vilka som är på plats.