Vad är hybridarbete?
Hybridarbete är ett arbetssätt som är en kombination av att arbeta på ett klassiskt kontor och på annan ort (exempelvis hemifrån). Hybridarbete har sedan pandemin blivit en naturlig del av många företags arbetsmodell. Många beslutsfattare ställer sig frågan hur hybridarbetet påverkar företagets effektivitet.
I vår undersökning visade det sig att en fjärdedel (22 %) av de små och medelstora företagen anser att teamen var mindre produktiva när de arbetade hemifrån. Men det behöver inte innebära en återgång till kontoret på heltid. Baserat på resultat från undersökningen¹ från europeiska små och medelstora företag, har vi skapat en uppsättning resurser för att hjälpa företagsledare att öka moralen, produktiviteten och de tekniska färdigheterna under hybridarbete. Så att du kan behålla fördelarna med delvis distansarbete samtidigt som du minimerar nackdelarna.
Hybridarbete: så skapar du en effektiv arbetsmodell
Vi tipsar om hur du skapar en effektiv arbetsmodell med hybridarbete i fokus.
Hybridarbete & Produktivitet
Letar du efter sätt att förbättra ditt hybridarbete och distansarbete?
Läs vår tipsartikel om hur du kan förbättra dina digitala arbetsflöden.
Läs merTjänster och produkter för ett effektivt hybridarbete
Vi har ett brett utbud av tjänster och produkter som gör att du kan utnyttja alla möjligheter som hybridarbete medger; skärmar, mötesrumsteknik och tillhörande mjukvara.
¹ 2023 research conducted with 5770 Professionals within SMEs from the UK, Sweden, Netherlands, Switzerland, Germany, France, Italy, Spain, Austria, Poland and Belgium (IT Decision Makers and people who are responsible for purchasing IT within the company)