SOL - helhet och samarbete

Helhet och samarbete i fokus på Sol Facility Services

SOL Facility Services är ett serviceföretag som levererar städ- och underhållstjänster till privata och offentliga uppdragsgivare. De har huvudkontor på Södermalm i Stockholm och ytterligare tre kontor i landet.

Samarbetet mellan Sharp och Sol Facility startade för drygt ett år sedan då Sharp fick leverera IT-tjänster och laptops för samtliga anställda som då var 40 personer. Under året som gått har företaget flyttat till nya lokaler och vuxit med ytterligare 25 kontorsanställda. Idag är Sharp helhetsleverantör till Sol Facility Services med bland annat serverdrift, nätverk, laptops, skrivare och licenser.

-Vi tycker att samarbetet fungerar mycket bra och att Sharp levererar på en hög servicenivå och återkopplar snabbt på våra IT-frågor. Sharp är vår IT-avdelning så vi jobbar tight, och samarbetet har växt mer och mer till att innefatta fler tjänster och produkter. Sharp är bra på att hjälpa oss att utvecklas och kommer med ny förslag på våra löpande avstämningsmöten. Kundsupporten svarar snabbt och vi ser fram emot att växa mer tillsammans, säger David Ståhl, Kommersiell chef på Sol Facility.

- Jag tycker att vi har ett väldigt bra samarbete med ständig dialog och det är verkligen roligt att få vara med när ett företag växer. Vi började med att leverera datorer och nätverk och sen har vi tillsammans sett behov av skrivare och utrustning till mötesrum, säger Erik Höppner, kundansvarig på Sharp.

- Vi har installerat en skärm som används för interninformation och inrett två mötesrum med all utrustning. Dessutom använder de mindre skärmar utanför mötesrummen som gör det otroligt enkelt att boka rummen, antingen direkt på skärmen eller via datorn. Jag har arbetat både med implementering och flytten. Att få vara på plats och lära känna kunden gör också att vi kan arbeta proaktivt, säger Sven Björklund, IT-konsult på Sharp.