Carl-Fredrik Nilsson Country Manager Sharp Danmark

Kommunikation och samarbete är tydliga ledord för Carl Fredrik

Carl Fredrik Nilsson är från årsskiftet Sharps nye landschef i Danmark. Hans driv och engagemang märks när han talar om Sharps erfarna och kunniga personal, användarvänliga produkter och vikten av kommunikation. Hans mål är att Sharp ska bli en samtalspartner för sina kunder. 

Nu börjar Carl Fredriks arbete med att bygga sitt team för fortsatt framgång för Sharp och våra kunder.

Första intrycket? 
-Det känns mycket bra! Det är en spännande utmaning att fortsätta utveckla Sharp. Jag värdesätter verkligen företagskulturen med fokus på affärsnyttan för både oss och kunden. Jag har redan mött så många erfarna och kunniga medarbetare, vi har en öppen atmosfär och personalen är verkligen dedikerade. De har konsekvenstänk och tillit till våra lösningar.  

Användarvänliga produkter 
-Jag är imponerad av hur användarvänliga våra produkter är. Hittills har jag mest använt våra mötesrumslösningar och laserskrivare, och är överraskad över både över den höga kvaliteten och hur enkla de är att använda.  

Nya arbetssätt ställer högre krav på leverantör 
-Efter pandemin har kunderna ändrat sitt beteende när det gäller arbetssätt med mer flexibla arbetsplatser, snabbare beslut och papperslösa system. Kunderna ställer allt större krav på expertis och där kommer Sharp in. Vi kan anpassa oss till våra kunder och ge rätt stöttning.  

-Var vi arbetar i världen blir alltmer oviktigt, det som bygger framgång är att vi utbyter information med varandra på ett snabbt och säkert sätt. Styrkan är kunna kommunicera oberoende var vi är och vilka IT-system vi använder.

Vi ska bli en samtalspartner 
-Jag vill att Sharp ska uppfattas som en samtalspartner. Först måste vi lära känna kunden för att kunna förstå och beskriva kundens behov. Vi behöver bli ännu bättre på kommunikation för att kunna samarbeta. Det gäller både internt och externt. Vi kan verkligen bidra till effektivare arbetsflöden som leder till bättre affärer.

Påverkan av AI 
-Vi måste bli ännu bättre på att kommunicera för att göra bättre affärer. AI är ett viktigt verktyg, men kommer inte automatiskt att ge oss de svar vi behöver. Det gäller att vi ställer rätt frågor och verkar som en samtalspartner till våra kunder. Vi får inte låta systemen begränsa oss.  

Elva år i Köpenhamn 
Carl Fredrik är född i Göteborg men bor sedan elva år i Köpenhamn med sin fru Sigrid och deras två söner på 10 och 6 år. Han gillar att laga mat och dricka goda viner. Hela familjen seglar på sommaren och åker gärna skidor när tillfälle ges.  

Vad har du gjort tidigare?  
Carl Fredrik har en gedigen yrkesbakgrund med bland annat transformation inom fordons- och IT-branschen och operativt arbete på flygbolaget KLM. Nu kommer han senast från den privata sjukvårdssektorn, där han varit VD de senaste 13 år.

Pålitlig partner 
Carl Fredrik beskriver sig själv som utåtriktad, nyfiken och eftertänksam. Tre användbara egenskaper för att utveckla Sharp till en pålitlig samtalspartner för sina kunder.  
- Sharp är en pålitlig partner som du kan lita på, avslutar Carl Fredrik.