Hilda Lemon, Marketing Specialist på Polaris Scandinavia, har valt att investera i digital signage från Sharp till sina återförsäljare i Sverige. Hon kan med ett enda knapptryck snabbt dela Polaris budskap i alla butiker i landet. Målet är att öka försäljningen men också förmedla känslan av fart och frihet.
Varför valde Polaris digital signage?
-Inom Polaris har vi väldigt korta ledtider, från ny produkt i USA till lansering i Norden. Vi ville hitta en enkel och kostnadseffektiv lösning på detta. Nu går det snabbt att få ut content till alla våra 70 återförsäljare i hela Sverige. Dessutom kan vi välja olika innehåll för våra återförsäljare då sortimentet kan skilja sig mellan butikerna. Även ur hållbarhetssynpunkt är det en bra lösning, för vi behöver inte ta fram trycksaker och kan minska transporter, säger Hilda.
Polaris har med digital signage fått bättre kontroll på exponeringen av både produkter och varumärke. Dessutom underlättar det för återförsäljarna, som får färdiga paket helt automatiskt.
Oskar Lindqvist, delägare av Motorhuset i Brunflo strax utanför Östersund, brinner för powersport.
Vad tycker du Oskar om de två st 50”-skärmarna i din butik?
-Vi har fått en mer levande butik och det är mycket lättare att visa kampanjer. Innehållet fångar verkligen blicken, och efter stängning när det är mörkt i butiken syns skärmarna genom skyltfönstren för alla som passerar förbi, svarar Oskar.
Smälter in i inredningen och förmedlar känslor!
-Vi vill att skärmarna på ett naturligt sätt smälter in i butiksinredningen och visar maskinnyheter, tillbehör och kläder som vi erbjuder. Men framför allt är det härliga filmer som förmedlar känslan av att vara ute i naturen, känna vinden och uppleva farten som lyfter våra produkter, säger Hilda.
Tävlingar med digital signage
-Jag ser en mängd nya användningsområden och det ska bli roligt att köra kampanjer, tävlingar och event, säger Hilda. Det är en rolig idé att ha tävlingar på skärmarna, snart kan våra kunder i Östersund tävla mot butiken i Sollefteå, säger Oskar.
Hur har installation och support fungerat?
-Det sammanföll med en flytt för vår del. När det väl var dags small det bara till och de var på plats. Jag är redan inne på att uppdatera till större skärmar för att få ännu mer exponering, säger Oskar Lindqvist på Motorhuset.
-Det är otroligt lite som har krånglat, men när vi har behövt har vi alltid fått väldigt bra support från Sharp. Vid något enstaka tillfälle har inte nätverket funkat eller sladden inte suttit på plats, fortsätter Hilda.
Sharp som partner för digital signage
-Jag ville hitta en hållbar och solid partner som också kan erbjuda support vid behov. Jag tror att billiga lösningar kräver mera jobb. Jag skulle absolut rekommendera Sharp. Tack vare bra uppföljning, all hjälp jag har fått under processen och när jag fått en idé som jag vill testa, avslutar Hilda Lemon.