Många fördelar med digital skyltning
Vad är digital skyltning?
Oavsett om det gäller information om hur du tar dig från punkt A till B, är digital skyltning eller digital signage som det även kallas, en effektiv metod när du med hjälp av skärmar når ut med ett budskap så som instruktioner, information och marknadsföring.
Finns det olika varianter av digital skyltning?
Du kan hitta många olika typer av digital skyltning, allt från små och kompakta skärmar till stora videoväggar. De är oerhört populära eftersom de kan användas inom en rad olika branscher och uppsättningar;
- Singel skärm – nyheter, sport, väder, avgångar och ankomster, menyer, utbildning och vårdgivare.
- Butiksdisplayer – gallerior, skyltfönster, restaurangmenyer och butiker.
- Kartor och vägbeskrivning – statiska och interaktiva skärmar i köpcentrum, nöjesparker, museer, skolor, universitet och sjukhus.
- Videoväggar – köpcentrum, stadskärnor, resecentrum, transportnav, fasad- och vägreklam.
Budskap som går fram
Du kommer få en mycket högre effekt och ett starkare genomslag genom att välja digitala skärmar framför de mer traditionella skyltarna.
Digital skyltning gör det möjligt för företag och varumärken att nå igenom de ofta mycket höga bruset. Digital signage ökar kundengagemanget genom att rikta innehåll och kommunikation till en oftast oengagerad publik som är i rörelse.
Dessutom kan digital skyltning vara ett viktigt komplement i mixen av de traditionella kanalerna inom kommunikation och marknadsföring. Innehåll med hög kvalitet - intensiva färger, kraftfull ljusstyrka och hög detaljrikedom gör det möjligt att skapa fängslande budskap med bilder och filmer. Digital skyltning är ett fantastiskt sätt att tala direkt till din publik, var som helst.
Storlek och tillgänglighet
Utbudet av digitala skyltar är stort och du kan skräddarsy skärmar och programvaror för att passa dina projekt och behov. Från enstaka skärmar på 32” - 120” upp till stora skärmar som är sammansatta vilket bildar en stor LED-vägg som Times Square i New York.
När du letar efter digital skyltning bör du tänka på;
- Storlek - Vad vill du visa du och vart? En liten text blir svårare att se på en stor videovägg, och en övertygande kampanj kan försvinna i mängden på en liten skärm.
- Anslutning - Med flera portar och ingångar, internetuppkoppling och wifi-anslutning, se till att du har rätt förutsättningar för att ansluta din skärm.
- Interaktiv eller touch – Är ditt innehåll interaktivt? Kommer du att få ett högre engagemang med en interaktiv skärm?
- Drift - Behöver du 24/7-drift? Ska skärmen sitta utomhus och vara vädertålig?
Möjligheterna är oändliga med vårt breda sortiment av skärmar och displayer. Upptäck våra skärmar, programvaror och tillbehör för att hitta din perfekta digitala lösning.